ActiefBestemmingenTurkijeVakantieblogs

Thomas Cook bij de IRONMAN 70.3 in Turkije!

Half oktober vertrokken we met 12 sportieve collega’s en zes supporters naar de Turkse Rivièra voor de IRONMAN 70.3 Turkey! Maandenlang hebben we de longen uit ons lijf getraind voor deze uitdagende triatlon die plaatsvond op 23 oktober in Belek. Inmiddels zijn we weer een beetje bijgekomen is delen we onze ervaring graag met je!

Een rustig begin van het IRONMAN avontuur

’s Morgens om tien uur verzamelden we met in totaal vier sportieve Relay teams, één bikkel die het parcours solo ging doen en zes bloedfanatieke supporters op Schiphol. Niemand was nog zenuwachtig; iedereen had er zin in en was blij dat het eindelijk zover was… Na een 3,5 uur durende vlucht met Transavia landden we op de luchthaven van Antalya. Er werd al druk gespeculeerd over de tijden die neergezet zouden worden in de race. De Thomas Cook collega’s ter plaatse wachtten ons al op en de eerste high fives voor succes werden uitgedeeld. De bus bracht ons snel bij het Paloma Grida Village hotel in Belek, waar we ontvangen werden door de vriendelijke receptionist die ons doorverwees naar de ruime kamers.

Nog even inhouden in de bar

Tijd voor een hapje eten in het restaurant, waar we moeite hadden met kiezen uit het enorme aanbod op de buffetten. Niet teveel eten maar zeker ook niet te weinig want zondag moest het gaan gebeuren! In de sfeervolle beachbar werden non-alcoholische drankjes besteld waarna de blikken regelmatig afdwaalden naar de Middellandse zee.

Een goede voorbereiding is het halve werk

teamfoto thomas cook ironman

Teamfoto bij de inschrijving

De volgende ochtend waren we vroeg op om de registratie voor de triatlon te regelen. De briefing die daarbij volgde was zeer duidelijk en de route spectaculair. Wist je bovendien dat je een penalty kon krijgen voor urineren in het openbaar?! De route werd getoond in een video met opzwepende muziek waardoor het ineens allemaal ‘echt’ werd. De meest kostbare fietsen werden binnengereden en iedereen keek zijn ogen uit. De IRONMAN organisatie heeft werkelijk aan alles gedacht!

Klaar voor de start?

In de middag zijn we de start en de transition area (waar je tijdens de race van triatlon discipline wisselt) gaan verkennen, zodat er op de wedstrijd dag geen onaangename verrassingen zouden zijn. De temperatuur van het zeewater werd getest: perfect! De sfeer was gemoedelijk, maar bij het avondeten sloeg bij velen de zenuwen toe en werd het steeds stiller aan tafel. Al vroeg vertrok iedereen naar zijn bed voor de belangrijke nachtrust.

Af!

ironman 70.3 start

Klaar voor de start….. Af!

D-Day! Om zes uur stampten we er nog een stevig ontbijt in en hup-hup naar het startpunt van de IRONMAN 70.3 Turkey! Nadat Thomas Cook geroemd werd voor onze deelname aan dit fantastische event klonk om 08.00 uur het startschot voor de deelnemers met groene badmutsen. Zij gingen de uitdaging aan om de 70.3 in hun eentje te volbrengen: 1,9 kilometer zwemmen in open zee, 90 kilometer fietsen en een halve marathon van 21 kilometer rennen. Vlak daarna mochten de gele badmutsen (de Relay teams) het water in. De kalme zee veranderde bijna in een golfslagbad met zoveel borstcrawlende mensen die allemaal zo snel mogelijk bij de volgende boei wilden komen!

Samen naar de finish

Binnen het uur verrezen de eerste sporters uit het water en renden richting de transition area waar de chip werd doorgegeven aan de fietsers. Die stonden klaar om zich het snot voor de ogen te fietsen. Het was een vrij vlakke route waarbij ook de Expo te zien was. Toen een paar uur later de chip om de enkels van de lopers was bevestigd begon het laatste deel van deze spectaculaire uitdaging. Omdat de teams gezamenlijk over de finishlijn mochten komen was het zaak dat de zwemmers en fietsers naar de Gloria arena gingen om hun lopende teamgenoten op te wachten. Het wachten werd veraangenaamd door de heerlijke Turkse zon met temperaturen van 29 graden. En dan… wat een ontlading aan de finish!!

Proost, op IRONMAN 70.3 Turkey!

Nadat iedereen gefinisht was en we hongerig de speciaal bereidde pasta naar binnen werkte begon het feest! Iedereen was ruim binnen de daarvoor gestelde tijd gefinisht, ook de bikkel die alles in zijn eentje volbracht. Die avond werd er genoten van een heerlijk avondmaal in het prachtige visrestaurant op het water van Paloma Grida Village. Er werd nog lang nagepraat en geproost op de geweldige prestatie! Een ervaring om nooit te vergeten…

Zelf op zoek naar een sportief uitstapje naar de Turkse Rivièra? Bekijk de tips van Mirre in het blog “Activiteiten en ontspanning aan de Turkse Rivièra“!

Hanita van der Meer

Hi, ik ben Hanita en ik werk al geruime tijd voor Neckermann Reizen. Gestart als reisleidster in het buitenland waarna ik vele functies binnen het bedrijf heb bekleed en nu verantwoordelijk ben als woordvoerder voor alle in- en externe communicatie.
    Mijn ideale reis bestaat uit reizen waarbij ik kan relaxen op het strand, wandelen in mooie natuur en waarbij ik contact kan maken met de lokale bevolking om meer te leren over de cultuur en gebruiken. Tijdens mijn reizen maak ik graag mooie nieuwe herinneringen die ik vaak link aan muziek die ik veel hoorde tijdens mijn reis.

Geen reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.