BestemmingenFamilieSpanjeVakantieblogs

Naar Ibiza met onze baby

Vakantie is heilig voor mij. Na enkele hectische maanden vol met vrijwilligerswerk, zzp-opdrachten, een nieuwe baan en ‘ook nog even’ bevallen, was ik echt toe aan zon, zee en strand met het gezin! Maar waar moesten we heen met een baby van net 8 maanden? We hadden al proefgedraaid op Ameland en in Groningen, maar dat was relatief makkelijk met de auto. Al hadden we de eerste keer te weinig rompers en kleding mee, en hebben we eens ’s nachts bij het ziekenhuis babyvoeding moeten halen. Met de makkelijkste baby ever wilden we het onszelf nu ook niet te makkelijk maken. Dus gingen we voor een Ibiza vakantie!

Portinatx-beach-ibiza

Heerlijk strandje voor de deur van ons hotel Club Portinatx

Hotelkeuze

Na wekenlang google ’en en afwegen besloten we uiteindelijk naar Club Hotel Portinatx op Ibiza te gaan met Neckermann. Ibiza is niet te ver vliegen, het hotel had goede beoordelingen en was vriendelijk voor de beurs, geheel verzorgd, niet teveel voor kids maar wel mét kinderbedje.

Voorbereiden op vliegen met baby

Om de reis soepel te laten verlopen hebben we voldoende babyvoeding en luiers meegenomen en een draagzak gekocht. Onze Liz kan nog niet helemaal goed zitten, maar na een succesvolle oefening met een buggy op een festival, namen we ook de buggy mee als vervoersmiddel. We hadden gelezen dat het je voor het meenemen van een maxi-cosy een extra stoel moest reserveren. Dit was op voorhand niet meer gelukt omdat we de vlucht pas vijf dagen van tevoren hebben geboekt bij Transavia. Ter plaatse zagen we gelukkig ook andere ouders met complete kinderwagens en maxi-cosy’s. Bij de douane werden de potjes voeding extra gecheckt, maar de buggy mocht mee tot aan het vliegtuig en we tilden de kleine gewoon door de scan. Appeltje, eitje.

Behulpzaam vliegtuigpersoneel

Op de vlucht met Transavia keken de andere passagiers eerst wat angstig, maar het personeel was uitermate behulpzaam en goed voorbereid. We kregen een babygordel en het zwemvest plus uitleg en ook een extra stoel! Die stoel was niet alleen handig voor de extra handbagage voor de baby, maar met name voor mijn man die twee meter lang is en zo zijn benen nog een beetje kwijt kon.

Handen vrij met draagzak

De draagzak bleek een gouden vondst! De kleine viel tijdens de vlucht in slaap en de buggy zagen we pas op de bagageband terug. Vanuit het vliegtuig kon de baby heerlijk verder slapen in de draagzak terwijl mama haar handen vrij had voor alle bagage (want ik heb nooit van travel light gehoord ;-)). Van de reis heeft onze baby vrijwel niets mee gekregen.

Babyfles en kraanwater

Het hotel was prima met baby, al misten we toch een flessenwarmer of magnetron op de kamer, dan was het perfect geweest. In het restaurant maakte men zonder morren de flessen voor ons schoon en in de bar is zetten ze de afwasmachine zelfs speciaal aan! Het kraanwater op Ibiza bevat veel chloor dus het liefst hadden we alleen water uit flessen gebruikt en in een flessenwarmer op temperatuur gebracht, maar die hadden we niet mee. Bovendien zijn we er veel op uit geweest en bij elk baaitje of restaurantje krijg je gewoon kraanwater. Ik schrok best toen ik het water dronk zonder melkpoeder, maar Spaanse baby’s worden tenslotte ook groot en met de ontlasting ging het prima.

Goede faciliteiten in Club Hotel Portinatx

De airco werkte op individuele basis (wij zetten hem uit), de kamer had goede verduisterende gordijnen, het babybedje was perfect, de schoonmaak zeer precies en het personeel vriendelijk. Het zwembad van het hotel bevatte niet te veel chloor maar was wel schoon en er waren voldoende bedjes met lekkere matrassen, waar we met onze badhanddoeken prima konden liggen.

Vermaak bij het hotel

Dankzij de zeer aantrekkelijk geprijsde packagedeal hadden we genoeg financiële ruimte voor onze eigen invulling van de vakantie. Toch vermaakten we ons ook prima in het hotel zelf. Paps en mams hadden Pilates, Zumba, beachvolley en andere gekkigheid kunnen doen, maar Liz vond met name de kindershow hilarisch waar alle kinderen uit het hotel enthousiast aan mee deden. Ze deed haar handen in de lucht en straalde bij het zien van het dansen op het podium. Bij de Bingo in vijf talen haakten we af en brachten we haar naar bed.

Prachtige zonsondergang op het strand

Pap en mam trokken zich heerlijk terug op het balkon, met ondersteuning van de bar waar we om beurten naar toe liepen. Ideaal dat all-inclusive concept! Voor de sundowner op het strand kochten we bij de winkel een fles wijn en begaven we ons met z’n drieën stiekem naar beneden terwijl iedereen omhoog liep. Heerlijk het strand voor onszelf.

Onze tien dagen op Ibiza waren perfect. Dankzij het gebrek aan goed werkende WiFi bleven app’jes en mails in Nederland achter: even heerlijk bijkomen. Reizen met een baby is echt aan te raden, zeker ook naar Club Portinatx. Zolang je slaapkamer ’s nachts koel is en je op het strand een parasol meeneemt voor de kleine, is ook de hitte geen probleem. En wat een fantastisch eiland! Met zijn drieën ontdekten we heerlijke plekjes op Ibiza, die zal ik in mijn volgende blog met jullie delen: 10 To do’s met je baby op Ibiza.

Lisette Smit

Vakantie is heilig voor mij en ik ontdek het liefst nieuwe plekken met mijn gezin. Mijn blogs gaan over de heerlijke ervaring die we op Ibiza hadden!

Geen reacties

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.