Eten en drinkenVakantietips

7 tips voor een gezonde all inclusive-vakantie

Een all inclusive-vakantie kent zo z’n verleidingen. De uitgebreide buffetten en de mogelijkheid om de hele dag door onbeperkt te eten en drinken, heeft een keerzijde. Wie slim is haalt de krenten uit de pap en geniet volop zonder aan te komen. Hoe je dat doet? Neckermann geeft je graag wat tips.

Beach volleyballen

Gezellig beach volleyballen met mede vakantiegangers

1. Start je dag met beweging

Tijdens je vakantie al voor je ontbijt bewegen is een goed begin van de dag. Dat kan een heerlijke wandeling zijn langs het strand of een paar baantjes trekken in het zwembad dat er ’s morgens als een spiegel bij ligt. Een fijner gevoel dan de eerste te zijn die die dag een duik maakt is er bijna niet! Het voordeel van een lege maag is dat je meer vet verbrandt dan wanneer je net gegeten hebt. En wees gerust, dat gebeurt al bij normaal tot licht sportief bewegen.

2. Volkoren ontbijt

Hoe fraai dat ontbijtbuffet op je vakantieadres ook is, schep niet elke dag gebakken eieren en gebraden worstjes op. All inclusive wil echt niet zeggen dat je alles móet eten. Het betekent alleen dat je alles mág eten. Neem heerlijk vers volkorenbrood. Of kies voor yoghurt met vers fruit en een gekookt eitje. Dat is niet alleen gezond, maar ook super smakelijk.

3. Doe mee aan activiteiten

In en rond heel veel resorts worden leuke activiteiten georganiseerd. Waterpolo, (beach)volleybal, tafeltennis en nog veel meer. Je ontmoet er andere vakantiegangers en bent op een ontspannen manier lol aan het maken. En bijbruinen doe je nergens zo mooi als tijdens een activiteit. Twee vliegen in een klap dus! Een prima manier om je vakantie meer inhoud te geven en ongemerkt wat calorieën te lozen.

4. Kleine bordjes helpen

Loop bij de lunch of het diner eerst een rondje (weer wat extra beweging…) door de zaal waar het buffet staat en wacht nog even met opscheppen. Pak een klein bord en schep bescheiden hoeveelheden op. Zo kun je genieten van alle smaken die er zijn, ook van de gerechten die je nog niet kent. Veel proeven en proberen – je verrijkt je smaakpapillen en het resultaat is dat je toch niet te veel eet. Bon appétit!

Fitness gewichtjes

Zweten doe je op vakantie niet alleen van de zon

5. Doe aan fitness

Veel mensen gaan speciaal voor de zon op vakantie. En terecht, want die koesterende warmte is heerlijk en gezond! Je teint wordt nog mooier (en jij nog gezonder) als je het zonnen nu en dan afwisselt met een bezoek aan de fitnessruimte. Als je je twee keer per dag een half uurtje in het zweet werkt, word je topfit. Dat ligt nóg lekkerder… de meeste resorts beschikken over een eigen fitnessruimte, helemaal ideaal!

6. Houd balans in het eten

Verse vis is lekker en gezond. Als je tijdens je vakantie de keuze hebt, vraag of neem dan een vis van de grill, die is magerder dan uit de pan. Dat geldt meestal ook voor gegrild vlees. Versier je bord verder met een verse salade, schenk een glas wijn in en zet een karaf water op tafel. Letten op de lijn is op die manier bepaald geen straf. Proost! (En nog een tip: bier en wijn zetten minder aan dan mixdrankjes, wel met mate natuurlijk).

7. Inspiratie

Er zijn mooie en inspirerende lifestylemagazines, ook over hoe je gezond en slank kunt blijven. Neem er een paar mee op vakantie en raak geïnspireerd op je ligbed. Een kleine stok achter de deur om te gaan bewegen is best handig. En verder hoef je toch niks te doen, heerlijk niet?!

Vis van de grill

Lekker en gezond: verse vis van de grill

    Annemiek Jonker

    Annemiek Jonker

    Hallo, ik ben Annemiek. Ik ben een ondernemende vakantieganger, wissel activiteiten graag af met lekker eten en relaxen en ga met mijn gezin het liefst elk jaar ergens anders heen. Ik sta ook graag op de skies.

    Geen reacties

    Reageer nu

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.